آموزش‌ها

آموزش موفقیت

آموزش‌ها

آموزش موفقیت

چگونه به موفقیت پایدار و دائمی برسیم

این هم آخرین مقاله امسال است، به پایان سال رسیدم و فردا اولین روز از سال جدید است، کم یا زیاد، مطمئنا موفقیت‌ هایی به دست آورده‌اید و الان لازم است، یک جمع‌بندی کنید تا آنها را تبدیل به یک موفقیت پایدار و دائمی کنید.

موفقیت پایدار و دائمی
روش حسابدارها خیلی جالب است، آنها وقتی به انتهای سال می‌رسند، درآمدهایی که در طول یک سال به دست آمده و هزینه‌هایی که پرداخت شده و احتمالی را، همه را محاسبه کرده و در نهایت گزارشی از عملکرد یک سالشان تهیه می‌کنند، این گزارش‌های آخر سال موارد خوبی را به آنها نشان می‌دهد، اینکه شرکتشان چه پیشرفت‌هایی در طول یک سال داشته، چه پسرفت‌هایی داشته و حتی متناسب با این گزارش‌ها، تصمیماتی برای سال بعد گرفته می‌شود که روند و اوضاع را بهتر کنند.

اینطور تمام عملکردشان از بدو تشکیل شرکت تا کنون به صورت تجمعی در گزارش‌ها مشخص می‌شود.
    ایده خوبی است اگر می‌خواهید موفقیت‌ تان تبدیل به موفقیت پایدار و دائمی شود، می‌توانید مانند روش حسابدارها عمل کنید تا موفقیت‌ هایتان را پایدار کنید، لازم است به این سوالات جواب دهید:


عملکرد شما در کل این یک سال چطور بوده است؟

موفق شدید به کدام از اهدافتان برسید؟

به کدام اهداف یا خواسته‌هایتان هنوز نرسیده‌اید؟

تصمیمات شما برای سال جدید چیست؟

با بعضی از افراد (مشاوره) که صحبت می‌کنم، می‌گویند ما در طول زندگی‌مان موفقیتی به دست نیاورده‌ایم، یا آنکه آنقدر موفقیت مان چشمگیر نبوده است.

از آنها میزان تحصیلاتشان را می‌پرسم و آنها جواب می‌دهند، مثلا دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوقش لیسانس، بالاتر یا حتی پایین‌تر.

بعد به آنها می‌گویم اگر شما فقط دیپلم هم که داشته باشید، این یعنی اینکه:


حدود ۱۱ یا ۱۲ سال یک هدف را دنبال کرده‌اید، (البته مورد داشتیم ۲ دهه است داره درس می‌خونه، هنوز دیپلم نگرفته!)

هزاران هزار کار کوچک و بزرگ در ارتباط با هدفتان انجام داده‌اید، (حساب کردم همین جدول ضرب رو بالای ۱۰۰۰ دفعه تکرار کردم!)

ده‌ها، صدها و یا حتی هزاران امتحان شفاهی و کتبی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید.

البته ممکن است از پس امتحانات زیادی هم بر نیامده باشید ولی در نهایت در امتحان اصلی موفق عمل کرده‌اید.

صبح‌ها زود بیدار شده‌اید و حتی ممکن است شب‌ها دیر خوابیده باشید و استرس زیادی را تحمل کرده باشید.

در سرما و گرما به دنبال هدفتان بوده‌اید

بعد از آنها می‌پرسم، آیا این یک موفقیت بزرگ و چشمگیر نیست؟

اگر به زندگی‌تان نگاهی بی اندازید متوجه می‌شوید، موفقیت‌ های بزرگی به دست آورده‌اید شاید  حواستان نباشد و یادتان رفته باشد.


بیشتر ما این موفقیت‌ ها را نمی‌بینیم و شاید آن را بدهی بدانیم و ناخواسته آن را بی‌ارزش جلوه  کنیم، فقط به این دلیل؛ زمانی خود را موفقت می‌دانیم که ثروتی در حد بیل گیست داشته باشیم، شهرت ستاره‌های سینما را داشته باشیم.


پس باید بدانید که اینطوری دارید ذهن ناخودآگاهتان را برنامه‌ ریزی می‌کنید تا خود را شکست خورده بداند و هر چقدر هم که موفقیت کسب کنید، آنها را نبیند و فیلتر کند.

پس اگر می‌خواهید ذهن ناخودآگاهتان را برای موفقیت برنامه‌ ریزی کنید یا بهتر از آن برای به دست آوردن موفقیت پایدار و دائمی، باید به آن یاد بدهید که دائم موفقیت کسب کند، حتی کوچک، زیرا از نظر او کوچکی و بزرگی اهمیت ندارد چون قادر به تشخیص آن نیست، پس اگر این موفقیت‌ ها حتی  اگر کوچک هم باشند را به یاد داشته باشید، و هر چقدر که تعداد آنها بیشتر شود به همان میزان ذهن ناخودآگاه شما روی موفقیت تمرکز شده و کم‌کم برای موفقیت‌ های بزرگتر و بهتر برنامه‌ ریزی می‌شود.
آموزش موفقیت و هدف


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.