آموزش‌ها

آموزش موفقیت

آموزش‌ها

آموزش موفقیت

چرا مدیریت زمان اثر نمی کند

شاید تا به حال از روش ها و تکنیک های مدیریت زمان زیاد استفاده کرده باشید ولی نتیجه ای که دوست داشتید را نگرفته اید و احساس کرده اید زمانی که از تکنیک ها و روش های مدیریت زمان استفاده می کنید با زمان هایی که عادی کار می کنید تفاوت چندانی ندارد و برایتان سوال شده باشد که آیا ایراد از تکنیک و روش های مدیریت زمان است؟ آیا شما خوب انجام نداده اید؟ روانشناسی مدیریت زمان به این می پردازد که:


نه تکنیک های مدیریت زمان ایراد دارد و نه شما خوب انجام نداده اید بلکه یک مورد بسیار مهمی وجود دارد که اگر آن را نادیده بگیرید، بهترین تکنیک و روش های مدیریت زمان هم نمی توانند تاثیر چندانی روی کارایی و عملکرد شما داشته باشند. در ادامه به بخش هایی از کتاب مدیریت زمان برایان تریسی می پردازیم که این موضوع را به خوبی عنوان کرده است.

  ادامه مطلب ...

چطور تصمیم درست بگیرم

در مقاله قبلی خواندیم که گاهی ممکن است تصمیم های سرنوشت ساز بگیریم، در این حالت نمی توانم آینده مان را به شانس واگذار کنیم و یا به صورت احساسی تصمیم درست بگیریم، در ادامه به روشی ساده اما قدرتمند می پردازیم که به ما کمک می کند با منطق تصمیم های درست و صحیحی بگیریم و با احساس از آن تصمیم درست پشتیبانی کنیم.

برای تصمیم گیری های دشوار از روش سه مرحله ای استفاده می کنیم:
در این روش تصمیم را در سه زمان حال، آینده ی نزدیک و آینده ی دورتر بررسی می کنیم، تصمیم ما در هر مرحله معایب و مزایایی دارد که اگر بتوانیم آنها را شناسایی و سبک و سنگین کنیم، بهتر می توانیم تصمیم درست بگیریم، که در قالب یک مثال توضیح می دهم.
 
ادامه مطلب ...

چگونه بهترین تصمیم را بگیریم

همه ما به طرز مشابهی به این دنیا می آییم: برهنه، هراسان و ناآگاه. بعد از آن ورود بزرگ، تمام زندگی ما تا پایان، مجموع کل انتخاب هایی است که می کنیم، انتخاب و تصمیم های ما می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن مان باشند، می توانند ما را به اهدافمان برسانند یا اینکه بفرستندمان به کهکشانی بسیار دور. «دارن هاردی»


مطمئنا همه تصمیم هایی که ما می گیریم، سرنوشت ساز نیستند ولی زمان هایی وجود دارد که باید تصمیم بگیریم از بین گزینه های موجود کدام را انتخاب کنیم و هر تصمیم می تواند مسیر زندگی ما را تغییر داده و در نهایت سرنوشت ما را رقم بزند.

  ادامه مطلب ...

۱۰ ویژگی افراد موفق

افراد موفق در هر قشر و زمینه ای که باشند دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث موفقیت آنها شده است، اما تعدادی ویژگی هم وجود دارد که در همه افراد موفق مشترک است که با شناختن این ویژگی ها، برنامه ریزی و تلاش برای به دست آوردن آنها، ما هم می توانیم جزو افراد موفق قرار بگیریم.
 
نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که این ویژگی ها به صورت ژنتیکی نیستند که افراد موفق آنها را به ارث برده باشند، بلکه همه ی این ویژگی ها را می توان یاد گرفت و هر روز روی آنها کار کرد و قوی و قوی ترشان کرد.
در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم:
 
ادامه مطلب ...

چرا باید برنامه ریزی کنیم

همه مدیران زمان موفق، در برنامه ریزی حرفه ای هستند. آن ها فهرست ها و ریز فهرست هایی برای دستیابی به هر هدف بزرگ و کوچک دارند. هرگاه پروژه جدیدی به آنها محول می شود، زمانی را به تفکر دقیق درباره آن اختصاص می دهند تا ببینند می خواهند چه کاری انجام دهند و سپس فهرست منظمی از همه گام های لازم برای تکمیل پروژه را می نویسند.


هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی می شود، باعث ۱۰ دقیقه صرفه جویی در زمان اجرا می شود. زمانی را که پیش از آغاز کار به تفکر روی کاغذ اختصاص می دهید، باعث افزایش انرژی شخصی به میزان ۱۰۰۰ درصد می شود، زیرا درازای هر یک دقیقه سرمایه گذاری در برنامه ریزی قبلی برای کار، ۱۰ رقیقه صرفه جویی می کنید.

 

ادامه مطلب ...