آموزش‌ها

آموزش موفقیت

آموزش‌ها

آموزش موفقیت

اهداف کلیدی ، کلید موفقیت همه‌ جانبه

موضوع مقاله این هفته را به اهداف کلیدی اختصاص دادم، دلیلش این است که … اصلا اجازه بدهید از اول تعریف کنم.

چند روز پیش داشتم کتابی مطالعه می‌کردم که نویسنده یک بخش از کتاب را به موضوع هدف‌گذاری اختصاص داده بود و البته این را هم بگویم، نویسنده کتاب خودش یکی از اساتید حوزه موفقیت است، وی معتقد بود که موفقیت، یعنی موفقیت همه‌جانبه، یعنی موفقیت در تمام زمینه‌های زندگی و یک انسان موفق کسی است که در تمامی ابعاد و زمینه‌های زندگی‌اش موفق باشد، نه اینکه در یک قسمت عالی باشد و در یک قسمت بد عمل کند.


مثلا خیلی افراد هستند که در زمینه شغلی و مالی خوب پیشرفت کرده‌اند و جزو بهتری‌ها هستند ولی در زمینه خانوادگی، خوب عمل نکردند و خانواده‌شان در حال از هم پاشیدن است، جنگ، دعوا و بی‌احترامی هم در خانه موج می‌زند.

    
معمولا تعادل زندگی را شغل به هم می‌زند، شغل یا کسب‌وکار بیشتر موارد مقابل خانواده، سلامتی یا حتی تفریح قرار می‌گیرد، البته از طرفی هم یکی از مهمترین معیارها برای ازدواج است.


پیشنهاد نویسنده این بود که کل زندگی‌تان را به ۷ تا ۱۰ حوزه یا بخش کلی تقسیم کنید و سپس برای هر حوزه یک هدف در نظر بگیرید و حالا تلاش کنید به هر ۱۰ هدف را پیش بردن، یعنی تلاش کنید به هر ۱۰ هدف خود برسید.


نظر شما چیست؟
آیا باید کل زندگی‌مان را به ۱۰ حوزه یا بخش تقسیم کنیم و برای هر بخش یک هدف انتخاب کنیم و سپس تلاش کنیم به همه آن ۱۰ هدف برسیم؟
من قبلا این روش را امتحان کردم، کار بسیار سختی است و احتمال رسیدن به اهداف هم به شدت کم است.


دلیلش هم کاملا واضح است، وقتی یک هدف داشته باشید، ۱۰۰% تمرکز، انرژی، زمان‌تان را صرف آن یک هدف می‌کنید، اینطوری احتمال رسیدن به آن هدف به شدت افزایش می‌یابد. اما زمانی که هدفتان می‌شود ۲۲ تا، و اگر بخواهید تمرکز، انرژی و زمانتان را به طور مساوی بین اهدافتان تقسیم کنید، احتمال رسیدن به هدفتان نصف می‌شود و اگر ده هدف داشته باشید، احتمال رسیدن به هر  کدام، یک دهم می‌شود.


موفقیت همه‌ جانبه
به نظرم حق با نویسنده است، بهترین و مطلوب‌ترین موفقیت ، موفقیت در تمام ابعاد و حوزه‌های زندگی است و چه خوب می‌شد اگر می‌توانستیم در تمامی ابعاد موفق باشیم.


همانطور که گفتم من هم با نظر نویسنده کاملا موافقم، بهترین موفقیت ، موفقیت در همه ابعاد  زندگی است، این حرف کاملا منطقی است و فکر کنم بیشتر افراد آن را تایید کنند. اما به نظرم روش کار، زیاد خوب نیست، اینکه بخواهیم در هر حوزه زندگی یک هدف انتخاب کنیم و سپس تلاش کنیم  به همه آن اهداف برسیم، در این روش احتمال رسیدن به اهداف به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.


خیلی از افراد از این روش استفاده می‌کنند و می‌خواهند کل زندگی‌شان را یکجا متحول کنند ولی بعد مدتی متوجه می‌شوند که این کار خیلی سخت است و آنها توانایی این کار را ندارند و در نهایت تسلیم می‌شوند و شاید برای همیشه اهدافشان را رها کنند.

آموزش موفقیت و هدف
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.